Home Zdraví Zdravé domácí vaření krok za krokem

Zdravé domácí vaření krok za krokem

by svet zeny

Sníte o tom, že byste se jednou provždy osvobodili od nezdravého životního jídla? Od průmyslově zpracovaných potravin v prapodivný obalech, jejichž složení je delší než povinná četba k maturitě. Od všech umělých příchutí, a ještě umělejších surovin, které se skládají z tolika písmen E a číslic, kterým nerozumíte. Od obědů ve firemní kantýně, ze kterých je vám po zbytek dne nevolno. Od chronického bolení žaludku, trávicích obtíží, pálení žáhy a neustálé únavy. Pokud jsme se vám s výčtem všech těchto vedlejších účinku konzumace nezdravých potravin přímo strefili do noty, nechte si od nás poradit, co dál.

Základem přechodu za zdravou domácí stravu je především plánování. Je potřeba si často plánovat nákupy, ne-li každý nákup. Sestavte si seznam všech zdravých potravin, které naleznete na různých prohlížečích na internetu a pak si postupně sestavujte jednotlivé recepty a nákupy podle toho, co budete kdy vařit. Vyhnete se tak kromě jiného velikým úsporám vašich financí a také nebudete plýtvat potravinami.

Kromě nakupování se naučte také připravovat si jídlo dostatečně dopředu. Sice vás zpočátku bude určitě mrzet, že nemůžete jít s kolegy na společný oběd do kantýny, kde si zkrátka žádný zdravý pokrm nedáte, a že sedíte v kanceláři se svým obědem sami, ale je to otázka pouze zvyku a přesvědčení. Postupem času si zvyknete, že s sebou prostě všude nosíte krabičky se svým zdravým jídlem, a zvykne si také vaše okolí.

Dalším bodem je optimismus. Snažte se to nebrat negativně, jinak je vám celá tato životní změna naprosto k ničemu. Hlavní otázka výsledků totiž začíná právě ve vaší hlavě. Proto se snažte pozitivně naladit a užívejte si benefity, které vám zdravé jídlo přináší.

Nakonec musíme zmínit, že zdravé vaření neznamená konec chutných pokrmů. Ba naopak, jistě časem přijdete na to, že vařit z lokálních a čerstvých surovin a je to nejlepší pro vaši peněženku i žaludek. Kromě toho, existuje také spousta náhražek vašich oblíbených přísad. Například tučnou nivu můžete nahradit lehčím kešu sýrem. Smetanu ke šlehání vám v kuchyni zastoupí kokosový krém.

Related Articles

Leave a Comment