Home FinanceEkonomika Televizní reklama má svá pro i proti. Vyplatí se do ní investovat nebo se má dát přednost jiné reklamě?

Televizní reklama má svá pro i proti. Vyplatí se do ní investovat nebo se má dát přednost jiné reklamě?

by Mag

Rozhodli jste se vstoupit do světa podnikání? Pokud ano, měli byste investovat hned z počátku podnikání do reklamy, protože jen ta dokáže dostat vaši firmu do podvědomí lidí. Nabízí se ale otázka, do jaké konkrétní reklamy investovat. Samozřejmě se investice do reklamy bude odvíjet od vašeho rozpočtu. Pokud je rozpočet nízký, doporučujeme investovat například do klasických plakátů nebo jiných reklamních předmětů, jako jsou reklamní propisky nebo třeba bloky či klíčenky. Jestliže ale máte rozpočet vysoký a chcete do reklamy investovat hodně peněz, nabízí se televizní reklama, která opravdu není nic levného, ale je to samozřejmě taktéž efektivní reklama jako zmiňované reklamní předměty.

Pokud hovoříme o televizní reklamě, hovoříme o formě reklamy, která je uveřejňována prostřednictvím televize. Taková televizní reklama je jen ve formě krátkých spotů, které propagují určitý výrobek či službu o pauzách mezi jednotlivými pořady.

Televizní reklama v současné době zabírá necelou polovinu všech médií, je opravdu efektivní, ale jak jsme zmínili – nejedná se o nic levného.

Výhody televizní reklamy

  • Rychlost sdělení
  • Působení na diváka obrazem i zvukem
  • Komplexní pokrytí

Jelikož v České republice má 99% domácností televizi, můžeme říct, že výhodou televizní reklamy je komplexní pokrytí. Kromě toho je jistou výhodou rychlost sdělení nebo také to, že působí na diváka jak obraz, tak také zvuk.

Nevýhody televizní reklamy

  • Omezené cílení na skupinu zákazníků
  • Vysoké náklady
  • Diváci jsou reklamami už zahlcení

I když se televizní reklama může zdát jako fantastická volba či investice, má i své nevýhody. Zejména je jistou nevýhodou omezené cílení na určitou skupinu zákazníků. Stejně tak jsou nevýhodou vysoké náklady nebo to, že reklama nemusí mít tak velký dosah, jak si představujete, a to z důvodu, že jsou diváci reklamami už zahlcení, tudíž často televizní reklamy přepínají.

Related Articles

Leave a Comment