Home Zdraví Zásady zdravého stravování aneb začínáme jíst zdravěji

Zásady zdravého stravování aneb začínáme jíst zdravěji

by Mag

Rozhodli jste se změnit svůj život, a to tak, že začnete zdravě jíst? Je to chvályhodné, zdravé stravování ještě nikdy nikoho nezabilo, jen ho spíše posílilo. V případě, že se rozhodnete začít zdravě stravovat, neznamená to, že budete držet diety, jak si mnozí lidé myslí. Zdravé stravování je jen méně těžké do žaludku, jedná se o pestrou a vyváženou stravu plnou vitaminů a jiných tělu prospěšných látek. Obecně se lidé žijící zdravým stravováním drží několika zásad. Jakých?

Úvodem je třeba ještě říct, že i když se zdravé stravování či zdravý životní styl může zdát jako těžký krok, jenž se rozhodneme podstoupit, není to nic tak těžkého. Je to jen o zvyku – ostatně jako všechno.

Vynechávejte smažené pokrmy

K zásadám zdravého stravování patří rozhodně fakt, že bychom měli vynechávat smažené pokrmy. Smažená jídla jsou do žaludku velmi těžká, přichází po nich pocit únavy a velmi často ani neudržíme oči otevřené. Místo smažených pokrmů raději preferujte dušené nebo vařené pokrmy, které v sobě neobsahují tolik těžkého a nezdravého tuku.

Nahraďte nezdravé suroviny zdravějšími

Abyste se vyvarovali nezdravému vaření a pečení, je třeba nahradit nezdravé suroviny zdravějšími. Například klasický rafinovaný cukr lze nahradit třtinovým cukrem nebo případně stévií sladkou, což je bylinka, která je až třistakrát sladší než cukr. Podobně lze nahradit i klasickou bílou mouku nebo slunečnicový olej.

Vynechejte alkohol i kávu

U zdravého stravování je nutné vynechávat alkohol, případně kávu, pokud ji nebudete soustavně pít s vodou. Alkohol podobně jako káva lidské tělo jen dehydratuje, což rozhodně není dobře. Během zdravého stravování je lepší více pít vodu, bez alkoholu se opravdu budete cítit lépe, navíc si nevypěstujete nepříjemnou závislost (neškoďte svému zdraví ani jinými drogami).

Zelenina u každého z pokrmů dne

Taktéž je velmi důležité zařadit zeleninu ke každému jídlu, které budeme denně konzumovat. Ať už jsou to obědy nebo večeře, zelenina dodá tělu vitaminy a další tělu prospěšné látky.

Related Articles

Leave a Comment