Home Auto Moto Jak na povinné ručení pro elektroskútr

Jak na povinné ručení pro elektroskútr

by Mag

Nutností platit povinné ručení jsou vázáni prakticky všichni majitelé motorových vozidel.

K čemu je povinné ručení

Povinné ručení je zákonem vyžadovaný typ pojištění pro motorová vozidla. Správněji se nazývá pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla.

Oficiální název i lépe vypovídá o jeho funkci. Povinné ručení slouží ke krytí škod, které vzniknou provozem daného vozidla. Zaplatí je pak pojišťovna a majitel, ať už automobilu nebo motocyklu, se nemusí bát, že by po něm oběť dopravní nehody vymáhala vysoké náhrady škody.

Ty mohou dosahovat značné výše zejména u škod způsobených na zdraví, popřípadě u těch vzniklých v důsledku odškodnění pozůstalých po obětech dopravních nehod.

Je povinné ručení skutečně povinné i pro elektroskútry?

Někteří majitelé jednostopých vozidel se domnívají, že malý skútr je v rámci silničního provozu téměř „neškodný“ a povinné ručení by pro něj tedy nemuselo být nezbytné. To je ovšem omyl.

Povinné ručení se vyžaduje i na malé skútry spadající do kategorie řidičského oprávnění A1 včetně právě elektroskútrů. Zjednodušeně bychom mohli uplatnit pravidlo: Má-li vozidlo registrační značku, musíte za něj zaplatit i povinné pojištění.

Majitelé elektroskútrů jsou tak povinni nejen mít zajištěné povinné ručení, ale i vlastnit řádně řidičské oprávnění, mít homologaci STK, registrační značku. V krajním případě by vám totiž mohla hrozit za zanedbání této povinnosti tučná pokuta, nebo dokonce soud, pokud byste způsobili dopravní nehodu nebo někoho zranili.

Kolik bude stát povinné ručení na elektroskútr

Pojišťovny běžně u vozidel včetně aut počítají cenu mimo jiné i na základě výkonu. Ten je ovšem u elektrických skútrů „na papíře“ v zásadě nízký. Důležitější v praxi bývá především krouticí moment, ten ale poskytovatelé povinného ručení neřeší.

Pro řidiče z toho plyne dobrá zpráva: Běžně stojí povinné ručení pro elektrické skútry přibližně 100 až 200 Kč. Za komfortnější každodenní dopravu například do zaměstnání je to částka bezmála symbolická.

Jak vybrat nejlepší povinné ručení

Rozhodující jsou zejména tzv. pojistné limity. Jinak řečeno, jde o maximální částku, kterou je pojišťovna ochotná uhradit.

Řada motoristů v tomto směru svou pojistku poddimenzovává, protože se snaží šetřit. Vysoké pojistné limity totiž prodraží i samotnou cenu povinného ručení. Nicméně se nevyplatí je nastavit příliš nízko.

Legislativa stanovuje limity na 35 000 000 Kč pro škody na majetku a 35 000 000 Kč u škod na zdraví. To ale, pozor, jednoznačně nemusí stačit.

Jak už bylo řečeno, zejména škody na zdraví dosahují při převodu na konkrétní částky značných sum. Při nízkých limitech by se vám však mohlo stát to, že pojišťovna zaplatí danou škodu jen v limitu. Zbytek byste dál museli doplatit sami.

A pozor, na škody na vašem vlastním stroji se tato pojistka nevztahuje. Ty vám zaplatí havarijní pojištění, které se ale sjednává zvlášť.

Related Articles

Leave a Comment