Home Bydlení Nejčastější důvody, proč se vám nedaří prodat nemovitost

Nejčastější důvody, proč se vám nedaří prodat nemovitost

by svet zeny

Prodej nemovitosti přináší mnoho výzev. Mnozí majitelé se rozhodnou prodat svou nemovitost na vlastní pěst, často s domněnkou, že ušetří peníze za provizi realitnímu makléři. Skutečnost je však většinou taková, že bez profesionální pomoci se prodej může značně protáhnout, a dokonce skončit neúspěchem. Podívejte na nejčastější důvody, proč se vám nemovitost nedaří prodat, a proč je nejlepší obrátit se na realitního makléře.

Moc vysoká cena

Častým důvodem, proč se nemovitost neprodává, je nesprávné nacenění. „Někteří majitelé mají k nemovitosti emoční vazbu a chtějí jí prodat za cenu, která neodpovídá aktuálním tržním podmínkám. Zároveň se v posledních letech mluví jen o tom, jak jdou ceny nemovitostí nahoru, a tak to někteří majitelé prostě zkusí a stanoví cenu příliš vysoko. Jenže realitní trh ještě stále není stabilní, lidé jsou při koupi opatrnější a navíc mají z čeho vybírat. Nemovitostí je v nabídce dost a cena musí být konkurenceschopná,“ vysvětluje Jan Kindl z realitní společnosti Domov. Realitní makléři mají přístup k nejnovějším tržním datům a dovedou nemovitost ocenit realisticky.

Emoční vztah k nemovitosti

Emoce mohou ovlivnit nejen nacenění nemovitosti, ale mohou zkomplikovat i jednání s potenciálními kupci. Při osobních prohlídkách a při vyjednávání s druhou stranu je třeba být objektivní a jednat efektivně. I z toho důvodu je vhodnější přenechat prodej realitnímu makléři, který k nemovitosti nemá žádnou emoční vazbu a snaží se jednat čistě v zájmu svého klienta.

Špatná prezentace

Fotografie a popis nemovitosti jsou klíčové pro zaujetí potenciálních kupců. Pokud vaše prezentace není profesionální a dostatečně atraktivní, může to vést k tomu, že bude inzerát přehlížen. Nemovitost by měla být profesionálně nafocena a vhodně prezentována.

Žádný marketing

Pouhé umístění inzerátu na několik webových stránek nemusí stačit. „Realitní makléři mají k dispozici širokou síť kontaktů a marketingových kanálů, díky kterým osloví více potenciálních zájemců a zajistí rychlejší a efektivnější prodej,“ dodává Jan Kindl.

Špatná komunikace a vyjednávání

Efektivní komunikace a vyjednávací dovednosti jsou klíčové pro úspěšný prodej. Realitní makléři jsou v tomto zkušení a vědí, jak prezentovat nabídky, aby dosáhli optimálního výsledku pro všechny zúčastněné strany.

I když se může zdát lákavé prodat nemovitost bez pomoci realitního makléře, realita ukazuje, že to je většinou kontraproduktivní. „Makléři vám ušetří čas, peníze a stres spojený s prodejem nemovitosti. Díky jejich znalostem trhu, marketingovým schopnostem a vyjednávacím dovednostem je pravděpodobnost rychlého a výhodného prodeje mnohem vyšší,“ uzavírá Jan Kindl z Domov Reality.

Related Articles

Leave a Comment