Optimalizujte vaši PPC kampaň a zajistěte, že na vaši reklamu nebudou klikat lidé, kteří vůbec nemají zájem o váš produkt. Jak na to? Využijte vylučující klíčová slova.
Představte si, že prodáváte kamery pro osobní použití. Vytvoříte PPC reklamu a jedním z vašich klíčových slov je „kamera“. Matěj zadá do Googlu vyhledávací výraz „kamera Ještěd“. Chcete, aby se v tomto případě zobrazila vaše reklama Matějovi? Pravděpodobně ne, protože z hledaného výrazu je evidentní, že Matěje spíš zajímá počasí na Ještědu než nákup elektroniky. Proto označíte „kamera Ještěd“ jako vylučující klíčové slovo.
Nechcete optimalizací vašich PPC kampaní trávit příliš času? Svěřte správu kampaní do rukou odborníků, kteří přesně vědí, co jak nastavit pro dosažení nejlepších výsledků. Věříte si, že to zvládnete sami? Pak čtěte dál.
Co to jsou klíčová slova?
Klíčová slova (anglicky keywords) jsou taková slova nebo fráze, které když uživatel zadá do vyhledávače, zobrazí se mu vaše reklama. Vašim cílem je využít slova, která nejlépe odpovídají tomu, co uživatel hledá. Proč? Protože u PPC reklamy platíte za každé kliknutí, a tudíž nechcete, aby na vaši reklamu klikal někdo, kdo ve skutečnosti nehledá to, co nabízíte.
Klíčová slova mohou být ve třech typech shod, které rozhodují o tom, při jakých vyhledávacích výrazech se vaše reklama zobrazí.
- Volná shoda: Vaše reklama se zobrazí ve chvíli, kdy uživatel bude vyhledávat výrazy, která s vaším klíčovým slovem souvisí.
- Frázová shoda: Vaše reklama se zobrazí ve chvíli, kdy vyhledávací dotazy budou obsahovat význam daného klíčového slova.
- Přesná shoda: Reklama se zobrazí pouze ve chvíli, kdy vyhledávací dotaz má stejný význam jako vámi zvolené klíčové slov.
Co to jsou vylučující klíčová slova?
Vylučující klíčová slova jsou taková, u kterých nechcete, aby se uživateli vaše PPC reklama zobrazovala. Můžete je využívat taky ve třech typech shod – volné, frázové nebo přesné.
Vylučující klíčové slovo ve volné shodě: bezpečnostní kamera
Vyhledávací dotaz | Zobrazí se reklama? |
digitální kamera | ✅ |
nejlepší kamera | ✅ |
levná bezpečnostní kamera | ❌ |
kamera bezpečnostní | ❌ |
bezpečnostní kamera | ❌ |
Vylučující klíčové slovo ve frázové shodě: bezpečnostní kamera
Vyhledávací dotaz | Zobrazí se reklama? |
digitální kamera | ✅ |
nejlepší kamera | ✅ |
levná bezpečnostní kamera | ❌ |
kamera bezpečnostní | ✅ |
bezpečnostní kamera | ❌ |
Vylučující klíčové slovo v přesné shodě: bezpečnostní kamera
Vyhledávací dotaz | Zobrazí se reklama? |
digitální kamera | ✅ |
nejlepší kamera | ✅ |
levná bezpečnostní kamera | ✅ |
kamera bezpečnostní | ✅ |
bezpečnostní kamera | ❌ |
Proč jsou vylučující klíčová slova důležitá?
Vylučující klíčová slova vám pomůžou optimalizovat rozpočet PPC kampaně a tím zvyšovat celkovou efektivitu reklamy.
Díky vylučujícím klíčovým slovům zajistíte, že se vaše reklama nebude zobrazovat lidem, kteří hledají úplně něco jiného, než co jim můžete nabídnout vy. A vyhnete se tak zbytečným proklikům čistě ze zvědavosti. Každý proklik vás totiž stojí peníze a snižuje váš rozpočet, který byste mohli využít k oslovení relevantního publika.
V případě, že se vaše reklama zobrazí uživatelům, kteří hledají úplně něco jiného a na vaši reklamu nekliknou, i tak to bude mít na kampaň negativní dopad. Proč? Protože nízká míra prokliku reklamy negativně ovlivňuje skóre kvality, které pak zvyšuje cenu za proklik.
Proto je důležité pravidelně kontrolovat výkonnost PPC kampaně a identifikovat nerelevantní vyhledávací dotazy, které vás stojí zbytečné peníze. Tato slova pak přidejte do seznamu vylučujících klíčových slov, čímž zabráníte tomu, aby se vaše reklamy zobrazovaly při vyhledáváních, která nesouvisí s vaším produktem nebo službou.
Zdroj obrázku: Tierney / stock.adobe.com