Home FinanceEkonomika Dobré jméno firmy láká pracovníky. Reference zkrátka mluví za vše

Dobré jméno firmy láká pracovníky. Reference zkrátka mluví za vše

by Mag

Firmy to v současné době nemají zrovna lehké. Přece jenom je nezaměstnanost v České republice opravdu nízko, tudíž není, kde by vzali vhodnou pracovní sílu. Většina schopných pracovníků je zabraná, mají své místo v konkurenčních firmách, jiní jsou takzvaně na volné noze. Je však pravdou, že se mezi lidmi najdou ti, kteří aktivně hledají nové místo, kde by se uchytili a kde by dostali zaplaceno.

Možná právě proto, že je situace na pracovním trhu přesně taková, jaká je, řada lidí nelení a hledají si aktivně volnou pracovní pozici. V posledních měsících totiž firmy nabízí také rekvalifikace, aby nalákali novou a schopnou pracovní sílu, která by se alespoň trochu hodila na volné pracovní místo. Lidé tak vidí šanci konečně dělat to, co je opravdu naplňuje a baví. 

Samozřejmě se lidé nedívají jenom na aktuální nabízenou pozici, jak si myslí mnozí zaměstnavatelé. Dívají se také na to, jaké má firma jméno. A to by si měli zaměstnavatelé uvědomit především. 

Dobré jméno hraje roli

Jak již bylo zmíněno, jen málokterý zaměstnavatel si uvědomuje to, že se lidé dívají i na jméno firmy, na to, jaké má firma reference. Ještě předtím, než člověk odešle svůj životopis nebo než půjde na pohovor, mrknou lidé na internet, aby zjistili, ke komu se vlastně ženou. Udělají si tak jakýsi obrázek o dané firmě. 

Stejně jako si dnes zaměstnavatelé projíždí své potencionální zaměstnance na sociálních sítích, dělají to samé i potencionální zaměstnanci, což si opravdu mnohé společnosti v čele s jejich lídry neuvědomují. 

Portálů s hodnocením firem je nespočetně mnoho

Na internetu je dnes navíc mnoho nejrůznějších portálů, kam se přidávají firemní zkušenosti nebo hodnocení firem. K těmto webovým stránkám patří například i web www.hodnoceni-firem.cz, kam mohou přidávat své hodnocení všichni, kdo mají s firmou jisté zkušenosti.

Related Articles

Leave a Comment