Jak čeští zákaznici přistupují k nakupování spodního prádla? Pokud tušíte, že typický Čech neřeší kvalitu a preferuje spíše nízkou cenu… spletli jste se. Průzkumy potvrzují rostoucí zájem o pohodlné prádlo, které vydrží dostatečně dlouho a zároveň má atraktivní vzhled. Nejoblíbenějším materiálem je bavlna, ustupuje se od podprsenek s kosticemi a „push upek“ – ženy preferují pohodlnější modely a nebrání se zajímavým detailům. Z ankety ČTK rovněž vyplynulo, že dámy s oblibou nosí sportovní podprsenky i v době, kdy se právě sportování nevěnují.
Trendy se mění napříč všemi kategoriemi spodního prádla. Co se týče kalhotek, někdejší popularita tang je minulostí. Momentálně je zájem o bokové kalhotky a brazilky, které ženy hodnotí jako mnohem komfortnější. Nejvíce přitom nakupují bavlněné prádlo a nemohou si vynachválit příjemný kontakt s pokožkou.
Stále větší popularitě se mezi českými ženami těší podprsenka Calvin Klein. Češky se do ní zamilovaly pro její minimalistický design a perfektní střih. Samozřejmě nezapomínají ani na sexy soupravy – nosí je však spíše při „zvláštních“ příležitostech.
Čeští muži jsou mnohem konzervativnější. Dlouhodobě si libují v nošení boxerek, které střídají s volnějšími trenýrkami. K nejprodávanějším barvám pánského prádla patří černá a bílá, zatímco ženy v poslední době nedají dopustit na světle modrou a lososovou.
Zajímavým zjištěním je fakt, že Češi stále častěji volí značkové spodní prádlo. Prémiové značky již nepředstavují tabu a pánové si je nemohou vynachválit. Obvykle však zůstávají věrní jednomu brandu a raději se nepouštějí do experimentů s novými kousky. Za spodky neváhají utratit mnohem větší částky než v minulosti.
Je vidět, že českému národu nejsou kvalita a styl spodního prádla lhostejné. Ale neměli bychom usínat na vavřínech – podle statistik top prodejců mají ještě o něco vřelejší přístup ke spodnímu prádlu naši slovenští sousedé. Utrácí za něj zhruba o třetinu více!