Home FinanceEkonomika 5 tipů pro e-shopaře podle infografiky české e-commerce 2016

5 tipů pro e-shopaře podle infografiky české e-commerce 2016

by svet zeny

Máte vlastní e-shop nebo o jeho otevření uvažujete? Pak by vás mohlo zajímat, jak si vedly české internetové obchody v roce 2016. My jsme pro vás vybrali 5 tipů, které byste měli podle této infografiky rozhodně dodržet.

Infografiku pro vás připravil tým Shoptetu a Zbozi.cz.

1 – 55 % internetových uživatelů pravidelně surfuje na mobilu nebo tabletu

Tohle si vezměte k srdci nejvíc. Jestli ještě pořád nemáte responzivní šablonu svého e-shopu, letos do ní rozhodně investujte. Češi si prohlíží internet v mobilu čím dál tím víc. A také na něm i víc nakupují. Proto je důležité, abyste je hned při první návštěvě vašich stránek neodradili. Usnadněte jim jejich nákup co nejvíc. Zkuste si sami u sebe nakoupit na mobilu. Jak vám to šlo? Pokud jste se na něčem zasekli, pak jsou změny na místě.

2 – 38 500 internetových obchodů

V České republice nyní funguje přibližně 38 500. Zdá se vám to číslo vysoké? Bude vůbec ještě prostor pro vás? Vysoké číslo je, ale většina z těchto obchodů pravděpodobně tak úplně nefunguje. Zaměřte se na sebe a na své podnikání, stále ještě můžete ukrojit kus od konkurence a od konkurence v kamenných obchodech. Trendem dalšího roku totiž určitě bude zvyšování celkové útraty na internetu.

3 – Nejlepší je vlastní výdejní místo

Podle infografiky jsou Češi stále ještě lehce nedůvěřiví. Bojí se zejména on-line plateb kartou, bojí se, že někdo zneužije jejich data, případně je okrade o peníze. Zároveň si rádi prohlédnou věci naživo. Proto, když nemůžete investovat do kamenné pobočky, nechte si vytvořit profesionální fotky svých produktů.

4 – EET pokladny

Týká se vás EET? Pravděpodobně ano – povinnost elektronicky evidovat tržby bude mít každý, kdo při svých obchodech přijímá platby v hotovosti, kartou, různými šeky či stravenkami.

U většiny internetových nabízí řešení na eet například poskytovatel jejich e-shopového řešení. Jak zamíchá zavedení eet s počtem e-shopů? Kolik z nich jen omezí možnosti plateb a kolik jich naopak úplně zavře? Uvidíme v březnu.

5 – Budujte si důvěru

Jedním z důvodů, proč oproti loňsku vzrostl obrat e-commerce o téměř 20 miliard Kč, může být také větší důvěra v online nakupování. Lidé se obávají internetových nákupů stále méně. A vy jim v tom můžete napomoci tím, že s nimi budete stále v kontaktu, budete rychle odpovídat na jejich dotazy, odhalíte jim, kdo stojí za vaším e-shopem a kdo konkrétně s nimi komunikuje.

Celá čtvrtina nakupujících už nemá z objednávání zboží přes internet žádné obavy. V roce 2015 přitom bylo „nebojácných“ zákazníků jen necelých 17 %.

Jaké výsledky překvapují nejvíce vás a jaké máte plány v roce 2017?

Redakce Press-Media

Doporučuje další zajímavé články na mediích

SEOlaboratoř.cz

eKompetence.cz

StyleMag.cz

Related Articles

Leave a Comment